Mooi weer/ zomer? - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu Mooi weer/ zomer? - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

Mooi weer/ zomer?

Blijf op de hoogte en volg Remco

12 Mei 2013 | Finland, Jyväskylä

Hallo allemaal,

Deze week was het bijna de hele week mooi weer. Dit houdt in dat het ongeveer 15-18 graden met zon was. Dit klinkt nog niet eens zo hoog, maar na een "koude" winter is dit een verademing. En om dat er geen tot nauwelijk wind staat voelt het heel erg lekker en warm aan.

Om dit mooie weer te gaan vieren heb ik op maandag een sportdag gehouden. daarbij ben ik eerst s'ochtends gaan fietsen. waarbij ik 40 km heb afgelegd. voor mijn gevoel had ik meer gefiest, maar toen ik het ging checken bleek het 40km te zijn dit was even een tegenvaller. Het was gelukkig wel lekker om te rijden. Ik was 2.5 keer om het meer van Jyvaskyla gegaan, wat als gevolg had dat ik een mooi gezicht had op Jyvaskyla onder een mooie strak blauwe lucht.

Nadat ik terug was van het fietsen heb ik nog een potje Floorball gespeeld. ik moet zeggen dit ziet er makkelijker uit dan het is en je wordt er ook echt nog wel moe van. Ik was echt kapot na afloop, maar dat kan ook komen, omdat ik iets te enthousiast was. Voor de mensen die niet weten Floorball is een soort van Hockey alleen dan in een gymzaal, en er is veel meer toe gestaan. De beste vergelijking is eigenlijk dat het ijshockey in een gym zaal is.

Dinsdag en woensdag heb ik me voornamelijk gestort op alles wat ik nog moest doen voor in Nederland. Dit houdt in dat ik eindelijk mijn Minor gekozen heb: International Sustainable Business Management, en dat ik aan opdrachten voor een vak in Nederland heb gewerkt. Daarnaast ben ik deze dagen bezig geweest een vakantie voor de komende week te plannen. Ik ga namelijk de komende dagen naar de Aland eilanden om te fietsen.

Op donderdag heb ik een van de laatste ontmoetingen met mijn FriendFamily gehouden. Waarbij we weer daarheen zijn gegaan en gezellig met elkaar hebben doorgebracht. Aangezien de meeste van ons rond deze tijd al vertrekken. Dit was een gezellige middag met elkaar waarbij we gezellig met elkaar hebben zitten praten.

Op vrijdag had ik een afscheidsfeest van iemand die de dag erna vertrok. Daarbij hebben we heerlijk ijs zitten eten. uiteindelijk zijn we tot een uur of twee bezig geweest terwijl we om zes uur waren begonnen. Dit was een beetje langer dan ik had verwacht, maar het was gezellig en dan ga je niet zomaar weg. Ook hebben we een gelukslantaarn af gestoken, want die had die toch nog, en ja hij kon hem natuurlijk niet mee terug nemen. Het probleem was alleen dat we een plek moesten vinden zonder bomen/gebouwen of hoogspanningslijnen. en ik kan je vertellen dat die plekken niet heel erg wijd verspeid zijn. Tenminste als je ook nog droog wilt blijven. uiteindelijk hebben we de plek gevonden en hebben we hem om hoog kunnen laten gaan zonder dat we een bos brand hebben veroorzaakt, teminste voor zo ver wij weten.

nu ga ik maar pakken voor de komende week aangezien ik vandaag verterk. lijkt het me toch wel handig om dit te doen.

tot de volgende keer.

  • 13 Mei 2013 - 19:02

    Jan&Jennie:

    Leuke week gehad, zo te zien, nog een goede tijd gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 18586

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: