Afscheid - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Remco

27 Mei 2013 | Finland, Jyväskylä

Goede dag allemaal.

De afgelopen week heb ik niet zo heel veel gedaan. Dus ik verwacht dat het reisverslag iets korter is als alle andere keren. Dit krijg je als je vakantie hebt. Maar dat is nu afgelopen. deze week begint mijn laatste les. Dat betekend dat ik maar weer eens moet gaan kijken waar dat school gebouw staat.

Tijdens afgelopen week ben ik voornamelijk bezig geweest met het schrijven van verslagen voor in Nederland. Dit is helemaal geen leuk werk. Het laat je te veel denken aan het einde en wijst je er op dat het bijna afgelopen. Je gaat de hele afgelopen periode evalueren. Daardoor merk je hoe snel alles voorbij gegaan is.

Dit komt ook naar voren in de vele afscheidsfeestjes en bbq's die er op dit moment zijn. Ik had er dit weekend twee. Het afscheid nemen val al deze nieuwe vrienden is lastig. Je ben een half jaar met elkaar op getrokken en daar komt dan nu een einde aan.

Maar goed wat had ik gedaan. Door de weeks heb ik voornamelijk gewerkt aan de verslagen van wat ik hier heb gedaan. Dit moest ik namelijk doen voor mijn eigen opleiding en een studiebeurs die ik gebruk.

Op zaterdagochtend ben ik een klein rondje gaan mountainbiken, het was echter veel te warm en het fietsen ging echt voor geen meter. ik weet niet waar het aan ligt maar ik was echt al heel snel moe en het zweet liep over mijn neus naar beneden.

Op zaterdagavond ben ik met een groep finnen waarvan 1 een klasgenoot wezen voetballen. Dit was ook een stuk vermoeiender dan anders. ik bleef maar heen en weer rennen. en ik heb het gevoel dat ik geen bal goed geraakt hebt. als de bal bij mensen aankwam was dat meer geluk dan wijsheid. Maar het was wel gezellig. Het nadeel was dat dit op kunst "gras" was. toen ik thuis mijn schoenen uit deed. lagen er opeens meerdere autobanden in de kamer. Zoveel rubber kwam er uit. Maar het was toch een succes. Daarna had ik een afscheids bbq.

De BBQ was een goede afsluiting, waarbij we gezellig met elkaar hebben zitten praten. en afscheid van elkaar hebben genomen.

Op zondag was ik voor de laatste keer naar mijn Friend Family. Ook dit was een gezellige dag. met een hoop mooi weer. Hierbij hebben we worstjes geroosterd op een vuur. pannenkoeken gebakken. en verder nog meer gezellig met elkaar door gebracht. Het was wel jammer dat dit de laatste keer was en dat niet alle studenten konden komen.

Toen ik s'avonds hier terug was had ik nog een afscheids BBQ van een andere groep studenten. Waar ik nog even naar toe ging. Dit zou om 7 uur beginnen toen ik om 20-20.30. daar aankwam waren ze nog niet begonnen. dus gingen we eerst maar even vollyballen. Met een groepje die er wel al waren. Daarna gezellig met elkaar gegeten. Daarna nog even door gevollybalt en weer afscheid genomen van mensen die vertrokken. Al moet ik zeggen dat beach vollyballen om middennacht niet z'n succes is. Allereerst is de bal lastig te zien. daarnaast is het zand koud. waardoor je best wel koude voeten krijgt. Maarja het was opzich wel grappig.

Dat was het wel weer. Morgen begint mijn laatste les. dus ik hoop de volgende keer daar wat over te kunnen zeggen.

  • 27 Mei 2013 - 20:35

    Alb:

    temco
    je vacantie verslag gelezen
    moet je je fiets ook smeren dan loopt ze lichter na al die kilo meters met al die bbq smeer je je zelf wel maar de fiets blijt staan
    je zult wel lekker zijn aangekomen met al die bbq s
    succes verder met je laatste etappe
    vr goet
    alb

  • 27 Mei 2013 - 21:02

    Jan&jennie:

    zware tijd, zo'afscheidstijd; kom je wel boven je streefgewicht uit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 18574

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: