summerstudies - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu summerstudies - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

summerstudies

Blijf op de hoogte en volg Remco

02 Juni 2013 | Finland, Jyväskylä

Deze week is mijn zomercursus begonnen. het gaat hier om het vak Leading powerfull innovation teams. Voor deze zomer studie periode zijn er een nieuwe groep voornamelijk canadese en amerikanse studenten overgekomen. dit gaf wel gelijk een cultuurshock. Ik was er namelijk het afgelopen half jaar aan gewent geraakt dat studenten in stilte of met een rustig gesprek konden wachten tot de les begon en ook tijdens de les nauwelijks reageren op vragen van de docent. Nou ik kan wel zeggen dat deze week over boord is gegooid. Sommige blijven maar praten, maarja zo leer weer je weer wat van verschillende culturen.

Het vak gaat over hoe een team voor te geven en verschillende manieren van leidinggeven. Dit is voor een gedeelte wel bekend, maar er zit ook een hoop nieuwe informatie bij. De docent is een soort motivatie spreker, dus geeft op een hele intressante manier les. Hij houdt de klas er goed bij betrokken en weet goed het gevoel van de klas aan te voelen. Het is daarom helemaal niet erg om deze les te volgen. Het is mede daardoor juist heel leerzaam.

Aangezien ik naast mijn les niet heel veel te doen heb en dit vak geen huiswerk geeft. en daarnaast ook nog een heel erg overtuigende klasgenoot heb. Heb ik besloten om er nog twee vakken bij te doen. Dit zijn twee vakken van dezelfde docent over de onderwerpen Creative management en becoming a peak performance professional. De eerste gaat over innovatie en hoe je op nieuwe ideeën kan komen. De conculsie is dat je creativiteit niet kan sturen, maar wel kan ondersteunen. Laatst ging de les bijvoorbeeld over de problemen die er zouden kunnen zijn bij het verbeteren en invoeren van innovaties. De tweede is een vak over persoonlijke ontwikkeling. Hoe kan je er voor zorgen dat je zelf beter gaat presteren en je doelen haalt.

In mijn vrije tijd ben ik deze week meerdere keren in het meer wezen zwemmen. Het is hier al bijna de hele week heerlijk weer en een verkoelende duik is dan een welkome afwisseling. als je constant aan het zweten bent omdat het 25 graden in de plus is en er achter je flat een meertje is. Dan moet ik zeggen dat de verleiding te groot is om te weerstaan.

Daarnaast kreeg ik deze week te horen dat mijn gekozen minor niet doorgaat, omdat er te weinig mensen zich hadden ingeschreven. Als ik zo het mailtje bekeek, was ik waarschijnlijk de enige die deze minor had gekozen. Dus moest ik opzoek naar een andere minor en ook nog snel, want de inschrijfperiode is officieel al afgelopen. Uiteindelijk is het Moving@Rotterdam geworden, (als het goed is, anders heb ik een tussenjaar, maar daar gaan we niet vanuit) Dit is een Minor over infrastructuur binnen Rotterdam, er zijn drie mogelijk onderwerpen voor een project. stadsdistributie, achterland vervoer haven en procesoptimalisatie bij de douane.

Deze week ben ik ook begonnen met het zoeken naar vakantiewerk voor als ik weer in Nederland ben. Het gaat hier om de periode 8 juli tot 9 augustus. Ik wil daarbij wel in of om waddinxveen werken, zodat ik in het weekend gewoon thuis kan zijn. Het is alleen best lastig om vakantiewerk te zoeken als je niet in Nederland bent. (Daarnaast heb ik dit ook nooit hoeven doen). Als mensen nog iets voor mij weten hoor ik het graag.

Gister ben ik nog even wezen mountainbiken, dit was een heerlijk om te doen. Ik heb z'n 30 km op en af gefietst en heb eindelijk een goede plek gevonden om te mountainbiken. Ik moest echter wel op mijn fiets blijven zitten want zodra ik stopte werd ik aangevallen door een leger muggen. Ik heb er nog steeds last van. Ze hebben me goed te pakken gehad. Het was heerlijk om te doen. Toen ik bijna thuis was had ik nog wel een klein ongelukje, waardoor ik de komende dagen niet kan fietsen. Door een licht domme actie van mezelf heb ik mijn ketting gebroken. Ik moet dus maandag eerst maar eens langs de fietsenwinkel om er een nieuwe ketting om te laten leggen, of de oude te repareren maar dat zullen ze waarschijnlijk niet doen.

Nu zit ik te bedenken wat ik vandaag ga doen. daarnaast probeer ik niet te denken aan die jeukende armen en benen. Anders maak ik het alleen maar erger.

Remco

  • 02 Juni 2013 - 12:50

    Alb:

    remco
    leuk verslag zo ken ik je weer vol enegie maar pas op dat je met al je energie niet meer kettingen breekt
    vr groewt
    alb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 18576

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: