een na laatste week - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu een na laatste week - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

een na laatste week

Blijf op de hoogte en volg Remco

10 Juni 2013 | Finland, Jyväskylä

Ja er komt toch nog een reisverslag. Ik weet dat het veel later is dan dat jullie van me gewent zijn, maar ik had er steeds geen zin in om het te schrijven. Dit komt omdat het is in geslagen dat dit mijn laatste lesweek in Jyvaskyla is en ik over een week niet meer in Jyvaskyla ben.

Het einde is in zicht en dat is toch jammer, ik heb het hier geweldig naar mijn zin gehad en vind het jammer dat het voorbij is. Maarja ook aan al het goede komt het een eind.

De afgelopen week heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan, nog een reden waarom het reisverslag op zich liet wachten. We houden het daarom ook maar kort.

Ik heb de afgelopen week mijn lessen binnen het summerstudies programma gevolgd. wat echt hele inspirerende lessen zijn, ondanks dat ze over persoonlijke ontwikkeling gaan wat normaal voor mij een afknapper is. De lessen zijn echter intressant.

de grootste belevenis van de afgelopen week is het feit dat ik in drie dagen drie keer bij de fietsenmaker was. Eerst om mijn fiets weg te brengen, voor reparatie (zie vorige week). De dag erna moest ik mijn fiets ophalen. maar ik was net terug bij mijn appartement toen ik er achter kwam dat mijn ketting te lang was, waardoor ik de dag erna nog een keer er langs kon. Ik kan er nog steeds niet overuit dat ze dat vergeten, daarnaast hebben ze iets met mijn schakkelsysteem gedaan waardoor wanneer ik de kleinste tandwielen gebruik mijn ketting aanloopt. dit klopt ook niet, maar hier kijk in Nederland wel naar. want wat ik er aan heb gezien kan dit niet even snel goed gezet worden en dan laat ik dat liever goed gebeuren. Maar verder kan ik mijn fiets wel gewoon gebruiken en daar gaat het om.

Hier heb ik zaterdag dan ook maar even gebruik van gemaakt door te gaan mountainbiken, ik was weer vergeten om anti muggen spul op te doen en raad eens waar ik nu last van heb. al voor twee dagen, maar dat komt vanzelf wel weer goed.

Dit is nu mijn laatste week in Jyvaskyla dus ik ga er nog maar even van genieten.

Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 18573

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: