Zelfstudie week/Vakantie - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu Zelfstudie week/Vakantie - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

Zelfstudie week/Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Remco

03 Maart 2013 | Finland, Jyväskylä

Goede dag allemaal,

daar ben ik weer eens met een verhaaltje over wat ik de afgelopen week heb gedaan en beleefd heb. Daarbij moet ik van mezelf (en er is hier niemand om daar wat tegen in te brengen) vertellen dat ik de afgelopen week vakantie heb gehad.

Maar eigenlijk mag ik het geen vakantie noemen, want het is vanuit de school een zelfstudie week. Wat betekend dat er geen lessen zijn, maar dat je wel hard aan je verschillende opdrachten moet werken. (zou moeten)

Ik heb deze week voor een groot gedeelte dan ook gebruikt om aan verschillende opdrachten te werken. Zodat ik dat in een later stadium niet hoef te doen, en om eventuele achterstand die ik opgelopen heb door de trip naar Lapland in te halen. Al moet ik eerlijk bekennen dat aan schoolopdrachten werken in de "vakantie" niet zo goed gaat als in de school weken. Het werk tempo lag deze week weer lekker laag.

Op Woensdag en Donderdag heb ik echter helemaal niks aan school gedaan. Ik ben namelijk op woensdag weer een hele dag bij mijn FriendFamily geweest. Ik heb daar een hele gezellige dag gehad, waarbij we weer hebben bijgepraat, over hoe het gaat, en de manier van leven hier in Finland.

Op donderdag ben ik met een groepje (7 mensen, begon met 3) naar Vaasa geweest. dit is de zonnigste stad van Finland, (daarom gaan wij in de winter) en is gelegen aan de westkust van Finland. Hierbij hebben we in een dag Vaasa bekeken en zijn we tot de ontdekking gekomen dat Vaasa heel erg mooi is wanneer er het zomer is en de zon schijnt. Wij hadden namelijk heel erg mooi Nederlands weer: regen. Al klaarde het richting de avond wel weer op en hadden we toen zon. Ik zal nog wel een paar foto's toevoegen.

Verder is het temperatuur verloop van deze week ook nog wel het vermelden waard. op dinsdag en woensdag dacht iedereen dat de lente er aan zou gaan komen. Het was namelijk +6 en het regende.(betekend hier de lente komt, zei een fin tegen mij deze week), gelukkig regende het niet heel hard en was het dinsdag en woensdag echt lekker weer. ik heb zelf even mijn winterjas gelaten voor wat het was en mijn zomerjack aangedaan.

Dit weekend had ik mijn winter jas, sjaal, handschoenen, muts, dikke sokken ect, weer nodig. Het was namelijk opeens weer min 15, dat hadden we al een paar weken niet meer gehad. het gevolg was echter wel dat alle sneeuw die net gesmolten was weer bevroren was. Waardoor je nu op de straat bijna kan schaatsen, zo glad is het.

Dit zelfde effect heeft ook op de skipiste plaats gevonden, waardoor de benodigde techniek om goed naar beneden te komen, mijn niveau ruim heeft overschreden. Het snowboarden op vrijdag ging dus ook niet zo goed als ik had gehoopt.

Dit was het wel weer voor deze week. Ik moet ook nog wat woorden bewaren voor de verslagen die ik aan het maken ben, dus MoiMoi,

Remco


  • 03 Maart 2013 - 12:01

    Alb:

    moi remco
    we zie iedere keer uit naar je bericht
    zo te lezen wen je al mooi aan de finse omstandigheden
    het lijkt me mooi dat je even bij die friend family kunt bij praten
    je ziet na alle sneeuw en kou denk ik best wel uit maar de zomer
    de lente zal daar denk ik wel kort zijn
    ook hier bloeien de sneeuwklokjes al weer dus de lente is in het zicht
    hoe gaat het met het finse eeten went dat al we zien uit naar volgend bericht
    vr groet
    alb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 18589

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: