examens en een ongeluk - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu examens en een ongeluk - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

examens en een ongeluk

Blijf op de hoogte en volg Remco

20 April 2013 | Finland, Jyväskylä

Goede middag allemaal,

Daar gaan we weer, proberen de laatste dagen proberen samen te vatten in een reisverslag. Dit keer was sneller als de afgelopen keren, aangezien ik er nu eerder zin en tijd voor had. Dat was weer een meevaller.

Op maandag nadat ik het vorige reisverslag had geschreven had ik een examen gemaakt voor het vak supply chain management. Deze toets ging redelijk dus ik ben benieuwd naar het resultat.

Op dinsdag was mijn gewoonlijke vrije dag. En dit keer ben ik door een paar klasgenoten gevraagd of ik mee ging basketballen. Ik had zoiets van waarom ook niet. Dit had ik een soort van beter niet kunnen doen, omdat toen we een paar minuten bezig waren ik dacht dat ik over grind kon rennen.
Dit was een klein in schattingsfoutje, met als gevolg dat ik gestrekt ging, waarbij ik ook nog eens in plas belanden. Ik kan alleen maar zeggen dat het niet z'n succes was.

Het gevolg was een schaafwond op mijn arm en pijn in mijn been waardoor ik op woensdag moeite had met lopen. Hier heb ik nu al bijna geen last meer van. Alleen mijn arm loopt af en toe irritant te doen, als weer eens per ongeluk ergens tegen aankomt.

Dit was vervolgens gelijk ook het gesprek van de week. waarbij er allerlei verklaring/opmerkingen over de wond op mijn arm werden bedacht.een selectie:
>Je had de andere zes moeten zien
> Basketballen een gevaarlijke sport
> Niemand had me verteld dat die Finnen zo agressief waren.
> Ja kijk ik ben een half jaar naar Finland geweest, het is daar heel gevaarlijk (Deze was voor het geval er een litteken achterbleef)

Op donderdag had ik mijn tweede examen van de week. Voor deze heb ik ook al het resultaat terug een 3 (ongeveer gelijk aan een 7.5-8) nederlandse punten telling. Toen examen ging inkijken bleek ik een hele dome fout te hebben gemaakt waardoor ik veel punten ben verloren. En verder was ik te kort met mijn antwoorden. Dus misschien ga ik dit vak nog herkansen ook.

Op vrijdag had ik een les, waarbij we eindpresentaties moesten geven van een verslag. Wat zorgde voor een hele saaie les, aangezien je een paar keer zo goed als het zelfde verhaal te horen kreeg. Op vrijdagavond ben ik met een groepje klasgenoten aan het stappen geweest. Waardoor ik om 4.00 in bed lag, maar ik was vervolgens wel om 7.30-8.00 al weer wakker.

Daarop gevolgd ben ik vanochtend een paar uur gaan fietsen. Vanochtend heb ik dus z'n 3,5 uur op de fiets gezetten. om even te onstannnen, en wat rust te krijgen. Het is hier namelijk heel erg mooi weer, vandaag met een strak blauwe lucht een zonnetje, en +10. Het enige nadeel is er stevige wind staat waardoor je toch nog flink af kan koelen.

Vanmiddag/avond nog naar de Kerk en dan morgen leren voor mijn laatste toetsen. Ook heb ik iemand beloofd om te helpen bij het leren voor een herkansing. Om nog even wat punten uit te leggen waar ik dat kan.

Ik heb verder niet zo veel te vertellen op dit moment. Dus dat was het maar weer voor deze week.

Remco

  • 21 April 2013 - 11:33

    Ruben:

    Beterschap :)

  • 22 April 2013 - 21:03

    Jan&Jennie:

    gevaarlijk landje, inzet wordt afgerekend met bloedwonden. Vroeger zou je er een oorlog voor beginnen om dat onrecht uit de wereld te helpen. Tegenwoordig plakken ze pleisters, reken maar zo, des te groter de pleister des te meer schamen ze zich.
    basketballen is dan niets voor, je studiepunten lijken met afstandsworpen tegelijk binnen te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 18582

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: