Oh het is weer zo ver - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu Oh het is weer zo ver - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

Oh het is weer zo ver

Blijf op de hoogte en volg Remco

15 April 2013 | Finland, Jyväskylä

Oh het is weer zo ver, het is weer tijd om een reisverslag te schrijven. Het is dat het in mijn takenlijst staat anders was ik het zomaar vergeten. Dit vooral omdat ik op dit moment alles aan het afronden ben en het daardoor opeens druk is. Het ik aan het begin van de week even dat ik niet wist moest doen, zat ik aan het eind van de week vol in het werk. Dat was even een staaltje slecht plan werk van mezelf, maar goed we gaan maar eens naar mijn belevenissen van deze week.

Vorige week maandag nadat ik dit reisverslag had geschreven heb ik een examen gemaakt, dit examen stond namelijk nog open van de week ervoor. Toen ik in de les kwam vroeg de docent of ik op dat moment direct het examen kon maken. Ik zei vervolgens met mijn eigenwijze hoofd ja, dit zonder echt serieus voor het examen geleerd te hebben. Het resultaat was uiteindelijk ongeveer een 7.5, in Nederlandse standaard. Dat is toch nog redelijk gedaan.

Op dinsdag ben ik nog even gaan snowboarden, het kon nog dus waarom ook niet. Het had immers de dag er voor nog gesneeuwd. Dit was waarschijnlijk de laatste keer aangezien de temperatuur na die sneeuw omhoog is gegaan en het hier zaterdag de hele dag heeft geregend, waardoor er heel veel sneeuw is verdwenen. En wat er nog ligt is echt troep.

Op woensdag had ik een hele "zware" lesdag, aangezien ik in totaal 10 min les had gehad. Dit was even mijn aanwezigheidsvinkje op halen. Dit was ook gelijk de meest vermoeidende dag, omdat ik bijna de hele tijd op mensen en dingen zitten wachten. Terwijl ik zelf niet heel veel te doen had.

vervolgens op donderdag en vrijdag nog lessen gehad. En toen kwam iedereen, tegelijk met de stukken voor de opdrachten die ik nog moest doen. Waarbij somige groter waren dan ik van te voren had in geschat. Daarnaast moest ik ook leren voor de twee examens van deze week. Hierdoor had ik het opeens weer druk, Ik wis wel dat er veel werk aan kwam, maar het was toch iets meer dan ik dacht.

In het weekend heb ik mijn aandacht vooral gegeven aan de opdrachten en het leren. Verder had ik nog twee soort van feestjes, waarbij we bij elkaar kwamen om met elkaar te ontspannen. Aangezien bijna iedereen aan het afronden is. Het zijn voor de meeste de laatste les weken, met verslagen en examens. Dit geeft bij mij wel het gevoel dat het alweer bijna afgelopen is, wat ik opzich wel weer jammer vind de tijd gaat ook zo snel. Ookal ben ik hier nog tot half juni, de meeste gaan hier half/begin mei al weer naar huis.

Ik weet niet veel meer te vertellen, Ohja nog even voor de duidelijk, warmer betekend hier nog niet dat ik 20 graden heb gehad. Dus ik wil er ook niks over horen. Ik kreeg hier zaterdag (met +9 regen en nog meer regen) te horen dat dit de Finse zomer was. En ik moet zeggen dat ik niet van regen hou.

De groeten,
Remco


  • 15 April 2013 - 21:24

    Jan&Jennie:

    Wij Nederlanders lijken toch wat beter getraind te zijn in regensituaties dan de fins-ervaren-bezoekers, als ik je stuk goed eees. wat denk je van: Van de regen in de drup, na regen komt zonneschijn, de dagen regen zich aaneen, regen in mei dan is april voorbij, ze verrijzen als paddestoelen na een regenachtige dag, hoe harder het regen hoe gauwer het is gedaan,, er valt meer regen naast je dan op je. De meeste uitdrukkingen geven verwachting voor het moment dat de regen niet meer regen is.
    In ieder geval goed blijven bloggen, we lezen graag met je mee, ook als het niet regent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 18600

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: