Friend Family, Verjaardag, Grieks Pasen - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu Friend Family, Verjaardag, Grieks Pasen - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

Friend Family, Verjaardag, Grieks Pasen

Blijf op de hoogte en volg Remco

01 April 2013 | Finland, Jyväskylä

Hallo,
Deze week heb ik mijn verslag express een paar dagen gemaakt, omdat ik tot en met gister allemaal plannen had waar ik jullie over wil vertellen. Daarom toch maar weer op maandag.

Allereerst moet ik nog vertellen dat ik vorige week was vergeten te vertellen dat ik vorige week zondag naar mijn friend Family zou gaan voor een typisch Finse maaltijd. Al moet ik toegeven dat ik dit zelf ook was vergeten, maar gelukkig hebben ze me hier op tijd aan herinderd. En ik heb een geweldige dag gehad waarbij ik met veel plezier weer heb bij gepraat. en heerlijk heb gegeten.

Op maandag heb ik niet zo veel bijzonders gedaan, aan de studie net zoals ongeveer de hele werk week. behalve vrijdag, want goede vrijdag is een vrije dag in finland. eigenlijk het hele paasweekend. Dit betekend dat van vrijdag tot en met vandaag, bijna alle winkels dicht zijn. (goed ding dat een Fin mij hiervoor heeft gewaarschuwd) Op donderdag even snel mijn boodschappen gedaan. anders had ik voor 2 dagen zonder eten gezeten.

Op dinsdagavond ben ik nog even lekker wezen snowboarden, aangezien de sneeuw hier hard aan het smelten is begin ik bang te worden dat ik dit niet lang meer kan doen. en ik wou nog even snel gaan boarden voor het te laat was. Vervolgens had ik s'avonds nog een afscheidsfeestje voor iemand die al weer naar huis gaat. (en dat moest gevierd worden)

Op Vrijdag ben ik weer het zelfde rondje gaan fietsen als vorige week, dit keer heb ik mijn camera mee genomen, dus zie de foto's voor de reden waarom ik naar Finland ben gegaan. Daarbij moet ik alvast waarschuwen, het is hier al ruim een week mooooi weer, wat inhoud zon, zon en nog meer zon. ohja en een blauwe lucht. Dit met een temperatuur in de plus dat maakt het heerlijk. (behalve op de weg)

Op zaterdag was mijn verjaardag, om die reden heb ik mezelf een verjaardagscadeau gegeven, namelijk spatborden voor mijn fiets. aangezien ik maandag onder de moder zat toen ik op school aankwam was ik tot de conclusie gekomen dat ik toch beter spatborden kon monteren. Het zit namelijk zo door dit mooie weer gaat alle sneeuw, ijs en wat er nog meer het fietspad vormde smelten, waardoor inplaats van een ijsbaan er nu een zwembad van 5km naar school is. Verder heb ik op zaterdag een klein verjaardagsfeestje gevierd waarbij ik wat vrienden van hier heb uitgenodigd om taaaaaaaaaart te eten. Wat zorgde voor een gezellige avond. Hier heb ik helaas geen foto's van aangezien het veel te gezellig was, waardoor ik dit was vergeten. ik zit nu alleen al drie dagen achter elkaar taart te eten, omdat de taart groter was dan de vriendengroep.

Ik was ook blij met de berichten van felicitaties vanuit Nederland, hartelijk dank daar voor.

Op zondag had ik een tradtioneel grieks pasen. (dit heeft waarschijnlijk wat uitleg nodig)
Ik ga op zaterdagen naar de kerk gezamelijk met mijn friend family, hier hebben ze na elke dienst koffie/thee en iets te happen. Waarbij je met verschillende mensen van die kerk gezellig kan na praten en mensen kan ontmoeten. Hierbij heb ik kennis gemaakt met een Griek en zijn Finse vrouw, die hier in Jyvaskyla wonen. Hij geeft hier op de universiteit les in schriftelijke communicatie. En hij heeft ons (ook de andere friends van mijn family) uitgenodigd om pasen bij hun te vieren.

Aangezien ik toch niks te doen heb en het altijd gezellig is om met hun te praten, ben ik hier heen geweest. Waarbij we heerlijk hebben gegeten, de grieken hebben de traditie dat je je gasten moet blijven voeden zo lang je bij hun bent, en dat heeft die gedaan. (ben een paar kilo aangekomen). en de luch/dinner waar het mee begon was al heel erg lekker. dit was een griekse maaltijd, van lam, verschillende groentes, tzatziki. en nog een hele hoop voedsel.

Daarna hebben we nog wat grappige spellen gedaan. en gezellig met elkaar omgegaan. ook wel leuk om te vertellen is dat hij ons kwam op halen, en daarbij twee keer is verdwaald. en zelfs op de weg terug was die bijna verdwaalt.

Vandaag is het tweede paasdag, wat ook in Finland een vrije dag betekend. (met nog steeds gesloten winkels). Vandaag heb ik besteed aan het schijven een rapporten om hier van de week niet te veel tijd aan te moeten besteden. (al moet ik zeggen dat dit reisverslag het langste is wat ik vandaag heb geschreven)

Daarom nog maar eens bedankt voor alle wensen, en ik zeg tot volgende week.

Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 18598

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: