Intensieve week en oh ja het sneeuwt weer. - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu Intensieve week en oh ja het sneeuwt weer. - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Remco Bos - WaarBenJij.nu

Intensieve week en oh ja het sneeuwt weer.

Blijf op de hoogte en volg Remco

08 April 2013 | Finland, Jyväskylä

Goede morgen allemaal op het dat ik dit verslag aan het schrijven ben is het maandag morgen 8 april en het sneeuwt weer in jyvaskyla. En aan de hoeveelheid sneeuw te zien heeft het vannacht aardig lang al gesneeuwt.
Het blijft toch altijd een mooi gevoel als je s'ochtends wakker wordt en het opeens aan het sneewen is. Maar aan de andere kant was ik ook wel brlij dat het eindelijk van alle fietspaden af was. Maar ja ik kan er toch niks meer aan doen.

Okee, maar dat was een belevenis van deze week, laten we nu maar eens terug kijken op wat ik de afgelopen week heb gedaan. Aangezien dat toch is waar dit reisverslag elke keer weer over gaat.

Zoals ik in mijn verhaal van vorige week had verteld was ik maandag vrij aangezien het tweede paasdag was. Dit heeft er alleen voor gezorgd dat ik de rest van de week een beetje in de war was met welke dag het was. Ik liep de hele week eigenlijk een dag achter.

Op dinsdag begonnen mijn lessen voor deze week weer en deze keer was dat een intensieve week voor het vak supply chain management, dit betekend dat ik in theorie elke dag van 9.00 tot 16.00 les had en alleen maar het zelfde vak. Maar gelukkig was dat in de praktijk iets anders, omdat we elke dag eerder klaar waren dan gepland.

Voor deze intensieve week was er een gast docent uit jawel Nederland over gekomen. Dit is opzich best wel grappig, ik ga naar Finland om les te krijven van een Nederlander, die ook nog eens stroopwafels had meegenomen, Jippie. Deze week was een zeer leerzame lesweek met als thema risk management. Het had voor mij een zeer verfrissende kijk op de logistiek, omdat het eigenlijk een hoop vakken die ik eerder heb gehad bij elkaar bracht en inplaats van de techniek vanuit de economische kant naar supply chain management keek.

Doordat deze intensieve week constant samen viel met al mijn andere vakken heb ik deze week niet veel anders gedaan dan dit vak volgen en aan mijn verslagen werken.

Al ben ik op dinsdagavond uit school nog wel gaan bowlen met een groep Finnen. Zij hadden met elkaar besloten om te gaan bowlen nadat het vak was afgelopen en ze vroegen of ik mee ging. Daar kan ik natuurlijk moeilijk nee tegen zeggen, waardoor ik dinsdag avond z'n twee uur heb staan bowlen. waarbij de baan meerdere keren stuk is gegaan, maar ja dat hoort er nou eenmaal bij.

Dat was dus mijn werkweek van vorige week, deze week heb ik weer mijn gewone lessen. En ik moet ook met twee docenten gaan praten aangezien ik door deze intensive week twee tentamens heb gemist. Dus moet ik nu een afspraak gaan maken wanneer ik dit ga inhalen. Dit was van te voren afgesproken, maar de vraag is nu of ze dat ook hebben onthouden. Ik ga er vanuit van wel en anders denk ik dat het nog steeds geen probleem is omdat ze hier toch heel behulpzaam zijn richting exchange studenten.

Op zaterdagochtend heb ik weer lekker een rondje gemountainbiked. Dit keer een ander rondje dan de vorige keer. Waarbij ik nu geen flauw idee heb van de afstand want ik ben heerlijk door het bos aan het crossen geweest. Hier vlak in de buurt van mijn woongelegenheid is er een berg, met allemaal wandel/mountainbike paden. Die vooral gebruikt worden door mensen met honden. over deze paden kan je heerlijk crossen door het bos waarbij je echt heerlijk aan het biken bent. Het nadeel is echter wel dat je ondanks de duidelijke paden (sneeuw bergen links en rechts, je kan er dus niet af) toch vrij makkelijk verdwaalt. Tenminste daar kwam ik achter. ik was namelijk op weg naar huis en toen kwam ik opeens weer op een punt waar ik al was geweest. Dit was het hoogste punt en ik was onderweg naar beneden. Onderweg ben ik nog wel een eekhoorntje tegen gekomen, die zat me echt gewoon een tijdje aan te kijken. De foto is helaas mislukt, ik had mijn camera namelijk weer eens niet bij me

Op zondagavond hebben we hier met een groep een barbeque gehouden. Dit is waarschijnlijk een exchange studenten gekheid, want de enige fin die er bij was verklaarde ons goed voor gek. Maar ja al meer mensen hadden het gedaan dus we konden niet meer achterblijven. Het was gezellig om met elkaar te eten. dus waarom ook niet, als je dicht genoeg bij het vuur blijft was het warm genoeg.

Nu is het weer maandag, het is voor nu ook weer opgehouden met sneeuwen. maar ja het is Finland dus je weet het nooit. Ik zeg tot volgende week maar weer ik ga wat aan school doen.

Remco

  • 08 April 2013 - 20:58

    Jennie &Jan:

    Mooi zo'n echte studieweek, daar ga je voor naar Finland! Het studentenleven wordt ook steeds beter, straks wil je misschien nog blijven?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Student logistiek en technische vervoerskunde. die voor een half jaar op uitwisseling gaat naar Jyväsklyä, Finland.

Actief sinds 22 Nov. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 18606

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: